Dématérialisation à valeur probante / archiving with probative value

Hello Bubble community!

Today, I’m kicking off an exciting discussion and I’m eager to solicit your valuable feedback. Here’s the context: I’ve recently faced the challenge of integrating Bubble with a certified electronic archiving solution. In other words, I wanted to give my users the ability to digitize their internal documents. For this, the documents needed to be sent to a digital safe that complies with French standards.

The idea came to me to design a dedicated plugin, aimed at making this process not only more accessible but also efficient. Before diving into this innovative venture, your feedback is essential to me:

1. Would you use such a plugin?
  2. Do you currently need one?

Thank you so much for your time and contributions. Looking forward to reading your reactions and, in the meantime, I wish you a great day.

---------------------------------------------In french------------------------------

Bonjour à la communauté Bubble !

Je lance aujourd’hui une discussion et j’aimerais vivement solliciter vos précieux retours. Voici le contexte : récemment j’ai été confronté au défi d’intégrer Bubble à une solution d’archivage électronique certifiée. En d’autres terme, je voulais donner la possibilité à mes utilisateurs de dématérialiser leurs documents internes. Pour cela, il fallait que les documents puissent être envoyés dans un coffre fort numérique respectant les normes Française.

L’idée m’est venue de concevoir un plugin dédié, pensé pour rendre ce processus non seulement plus accessible mais aussi efficace. Avant de réaliser ce travail, vos retours me sont indispensables :

1. Utiliseriez vous un tel pluggin ?
  2. En avez vous actuellement besoin ?

Merci infiniment pour votre temps et vos contributions. Hâte de lire vos réactions et, en attendant, je vous souhaite une bonne journée.