Habilitar botão baseado em valor

Tenho um campo em um formulário que pode receber dois valores X ou Y.
Eu tenho um botão para salvar os dados deste formulário.
Como faço para que esse registro de botão seja habilitado somente quando o valor do formulário for igual a X.

Obrigado
Dirceu M. Azevedo

On the Button Appearance tab, check the option “This element isn’t clickable”. Then on the conditional tab, put a conditional that “When input value is equal to X”, the option “This element isn’t clickable” will be unchecked.

Na verdade usei X e Y como exemplos. Dessa forma funciona.

No aplicativo uso uma função em Java Script que faz a consolidação dos números de um documento pessoal verificando a validade e atribuindo ao campo dois valores.

O valores podem ser CPF válido ou CPF invalido.

Faço a verificação e atribuo um valor ou outro ao campo.

Quando faço a comparação CPF válido por exemplo, não funciona.

Grato,
Dirceu M. Azevedo

Yes I did it.

If I use a fixed value X or Y for example it works.

I have a field that can receive two values ​​through a java script function. He receives valid CPF or invalid CPF.

But I can’t do anything with the result of the field that receives the value of the java script function. despite having a value in the field I can’t do anything with it. I can’t record, make comparisons, nothing. It appears to be empty.

Grateful,
Dirceu Azevedo

When the value is returned and validated as X or Y, are you able to save that validation in custom states, for example?

So you would have an X state and a Y state. If the value returned from the function is X, it would be saved in X state, if it was Y, it would be saved in Y state.

This way you would have the value in the field, and the validation saved in states to be used in comparisons.

This is the problem.

When I set a fixed value in the field it works.

I can make comparisons and even save the field value.

But when I use the field value returned by the java script function, the value appears in the field, but I can’t use it for anything.

The field displays the value, but when it saves or generates a custom state it seems that the field is doing, nothing happens.

How does Bubble handle the values ​​returned by a java script function?

The value is in the field, but I can’t use it.

É bem simples, podemos fazer uma call rápida para eu te auxiliar. Entre em contato:

contato@joaoanzolim.com