EN/
Hello everyone!
I’m excited to introduce My Wedding Planner, a mobile application I developed using Bubble.io to help engaged couples organize their big day with ease and peace of mind.
Why My Wedding Planner?
Planning a wedding is magical… but it can also be very stressful! From choosing vendors to managing the budget, guests, timeline, and gathering inspiration, it’s easy to feel overwhelmed.
That’s why I wanted to create a simple, intuitive, and customizable solution to help couples stay in control while fully enjoying the planning process.
Key Features:
- Bridal party access to delegate tasks
- Interactive to-do list so nothing gets forgotten
- Budget management with real-time expense tracking
- Guest list with RSVP tracking and preferences
- Vendor list to keep everything organized
- Seating plan for the reception
- Day-of timeline to make sure everything runs smoothly
Tech used:
Using Bubble.io allowed me to focus on user experience and core features without having to hand-code every component. It was a great opportunity to quickly build a functional and responsive app.
Current status:
The app is available on both the Google Play Store (Android) and Apple App Store (iOS).
We already have over 150 sign-ups, and I’m currently gathering user feedback to fine-tune the UX/UI and add even more helpful features.
I’d love your feedback!
If you’re interested in wedding planning, curious about no-code development, or just want to try out the app, I’d be happy to hear your thoughts and suggestions!
Thanks and happy building to all!
FR/
Bonjour Ă toutes et Ă tous !
Je suis ravi(e) de vous présenter My Wedding Planner, une application mobile que j’ai développée avec Bubble.io dans le but d’accompagner les futurs mariés dans l’organisation de leur grand jour.
Pourquoi My Wedding Planner ?
Organiser un mariage, c’est magique… mais aussi très stressant ! Entre le choix des prestataires, la gestion du budget, des invités, du planning et des inspirations, on peut vite se sentir dépassé.
C’est pourquoi j’ai voulu créer une solution simple, intuitive et personnalisable pour aider les couples à garder le contrôle, tout en profitant pleinement des préparatifs.
Fonctionnalités principales :
- ** Membres d’honneurs** pour se faire aider dans ses tâches
- ** To-do list interactive** pour ne rien oublier
- ** Gestion du budget** avec suivi des dépenses en temps réel
- ** Liste des invités** avec gestion des présences et des préférences
- ** Liste des prestataires**
- ** Plan de table
- ** Planning du jour J
Tech utilisé :
L’utilisation de Bubble.io m’a permis de me concentrer sur l’expérience utilisateur et les fonctionnalités, sans avoir à coder en dur chaque composant. C’était une super opportunité de créer rapidement une app fonctionnelle et responsive.
Statut actuel :
L’application est disponible sur le Play Store (Android) et l’Apple Store (iOS).
Il y a déjà plus de 150 inscriptions et je suis en phase de collecte de retours utilisateurs pour peaufiner l’UX/UI et ajouter des fonctionnalités.
Vos retours m’intéressent !
Si vous êtes intéressé(e) par l’organisation de mariage, curieux(se) du no-code ou tout simplement envie de tester l’app, je serais ravi(e) d’avoir vos avis et suggestions !
Merci et bon dev a toutes et tous
Sam